20 marca 2019 (środa)
TRENDY I WYZWANIA DLA RYNKU KONGRESÓW W POLSCE
WARSZAWA, MsMermaid – 20 MARCA 2019
Poland Meetings Destination to strategiczne wydarzenie dla polskiego przemysłu spotkań w Polsce, „wschodzącej gwiazdy” naszej gospodarki, podczas którego omawiamy kluczowe sprawy dla przyszłości tego sektora. Program edycji PMD 2019 został przygotowany wspólnie przez The Warsaw Voice Conferences – pomysłodawcę tego cyklu konferencji – i Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce.
Współorganizatorem konferencji i warsztatu jest Polska Organizacja Turystyczna
09.30-10.00
Rejestracja uczestników, networking
10.00-10.15
Powitanie, wystąpienia otwierające, premiera publikacji SKKP „ Kongresy – elita przemysłu spotkań”
10.15-10.55
Prezentacja: Kongres Open Eyes Economy Summit – nowe podejście do wartości w biznesie, marketingu i rozwoju miast – prof. dr hab. Jerzy Hausner, Przewodniczący Rady Programowej OEES, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
10.55-12.00
Panel dyskusyjny: Wartość rynku kongresów
Paneliści:
- Anna Wszelaczyńska, Prezydent Elekt Soroptimist International of Europe, organizator kongresu SIE 2021 w Krakowie
- Tomasz Zjawiony, Prezes Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach, organizator Europejskiego Kongresu MŚP, Ambasador Kongresów Polskich
- Teresa Buczak, Polska Organizacja Turystyczna
- Paweł Rozen, Warszawska Organizacja Turystyczna
- Moderator: Juliusz Kłosowski, The Warsaw Voice
12.30-14.00
12.30-14.00
*Warsztat “Jak napisać BID, żeby wygrać kongres ?”
Poznaj proces przygotowań do aplikowania o kongres, najważniejsze kryteria wyboru, harmonogram działań, zasady współpracy Convention Bureau – Venue – PCO – Meeting Owner.
Prowadząca: Anna Górska, EXPO XXI, Warszawa
Wymagana oddzielna rejestracja, limitowana liczba miejsc
Współorganizator: Polska Organizacja Turystyczna
12.30-14.00
Prezentacja: Partnerstwo czy sponsoring – wystawy towarzyszące kongresom a strategia komunikacyjna wystawców - prof. dr hab. Henryk Mruk, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
13.10-14.00
Panel dyskusyjny: Siła synergii na rynku kongresów – partnerstwa formalne i nieformalne
Paneliści:
- Katarzyna Cioch, Grupa Uczelni Vistula
- Aneta Książek, Polska Organizacja Turystyczna – Poland Convention Bureau
- Ireneusz Węgłowski, Wiceprezes Zarządu Orbis SA, Prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego (IGHP)
- Urszula Wieja, Adamed Pharma
- Moderator: Paula Fanderowska, ICE Krakow, SKKP
14.30-17.00
15.00-15.40
Prezentacja: Jak sztuczna inteligencja i automatyzacja wpłynie na przemysł spotkań – dr Aleksandra Przegalińska, Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
15.40-16.30
Panel dyskusyjny : AI, AR, VR – kongresy wobec technologicznych trendów
Paneliści:
- Magdalena Sroka, Prezes Alvernia Planet
- Justyna Janicka, Product Owner, Manager w 1000 realities
- Moderator: Anna Jędrocha SKKP, Symposium Cracoviense
16.30-16.45
Podsumowanie, zakończenie konferencji
Współorganizator: Polska Organizacja Turystyczna
14.30-17.00 - Sala Perun
*Warsztaty „Jak napisać ofertę sponsorską ?”
Poznaj 7 elementów oferty sponsorskiej, naucz się budować pakiety korzyści, aby zainteresować firmy współpracą. Dowiedz się jak wyglądać powinna modelowa oferta sponsorska wraz z pakietami.
Prowadząca: Martyna Żak, Instytut Fundraisingu
Wymagana oddzielna rejestracja, limitowana liczba miejsc
Warunki udziału: wstęp bezpłatny
*18 marca osoby znajdujące się na liście oczekujących na warsztaty, które odbywają się 20 marca, otrzymają wiadomość dotyczącą uczestnictwa. W przypadku rezygnacji osób z listy podstawowej, miejsca będą przydzielane kolejnym osobom z listy oczekujących wg kolejności zgłoszeń. W dniu wydarzenia osoby z listy oczekujących będą mogły wziąć udział w warsztatach w przypadku wolnych miejsc na sali.
21 marca 2019 (czwartek)
Europejska wymiana doświadczeń w branży eventowej
„SHARE & EXCHANGE HOW TO MAKE THE BEST OF EUROPEAN EVENTS”
organizator: Stowarzyszenie Branży Eventowej (SBE)
W programie:
- Analiza europejskiego przemysłu spotkań
- Prezentacja branży eventowej w krajach europejskich.
- Przegląd polskich realizacji eventowych poza granicami Polski – wzrastający potencjaeuropejski dla polskich organizatorów i podwykonawców
- Europejski dialog branżowy (debata)
- Różnice kulturowe oraz komunikacja międzykulturowa
Zastanawiając się jaki temat powinniśmy poruszyć podczas tegorocznej edycji Meetings Week Poland kierowaliśmy się głównie potrzebą naszego rynku. Wciąż wokół nas trendy, technologie, digitalizacja i nowatorskie rozwiązania eventowe.
By jednak sprostać oczekiwaniom branży zdecydowaliśmy się na analizę rynku przemysłu spotkań w znaczeniu europejskim. Coraz więcej polskich firm decyduje się na poszukiwania klientów z krajów sąsiadujących z Polską lub obsługę zagranicznych marek rozwijających się w kraju nad Wisłą.
Wielokrotnie słyszeliśmy, że serwis polskich producentów, jakość usług naszych agencji eventowych są na bardzo wysokim poziomie, a ceny wciąż konkurencyjne. Postanowiliśmy to sprawdzić. Dlatego 21 marca 2019 roku w MsMermaid spotkamy się by dokonać „europejskiej wymiany doświadczeń w branży eventowej” . Razem z naszymi gośćmi przeanalizujemy kondycję branży eventowej w takich krajach, jak Niemcy, Francja, Anglia, Czechy czy kraje skandynawskie.
- Dowiemy się, jakie zagraniczne firmy rozwijają się w Polsce oraz jak z nimi współpracować.
- Poznamy język komunikacji między Polakami a sąsiadami.
- Sprawdzimy jakie są różnice kulturowe oraz jak przygotować się do ekspansji firmy.
- Dowiemy się czym dokładnie jest program hosted buyers oraz w jakich konkursach na arenie międzynarodowej warto brać udział.
- Zaskoczymy Was wnioskami oraz doborem gości z Polski i z zagranicy.
Warunki udziału:
Członek jednego ze stowarzyszeń MPI, SBE, SKKP, SOIT, SITE - wstęp płatny 145 zł netto
Pozostali uczestnicy - wstęp płatny 290 zł netto
9:00
Inauguracja Meetings Week Poland 2019
9:05- 09:25
Żaneta Berus – Jak się komunikować, by nas rozumiano za granicą oraz jak rozumieć naszych zagranicznych partnerów biznesowych?
09:30- 9: 50
Maria Kirilova (Estonia) – Rozwój branży eventowych w krajach nadbałtyckich ( Niemcy, Polska, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Finlandia, Szwecja, Norwegia, Dania)
09:55- 10:15
Julia Zholya (Rosja) Rozwój branży eventowej w Rosji
10:20- 10: 40
Jan Kalbfleisch ( Niemcy) Rozwój branży eventowej w Niemczech
10: 45 – 11:05
Janne Bjorg ( Szwecja) Rozwój branży eventowej w Skandynawii
11:05- 11:30
Przerwa Kawowa
11:40- 12:00
Monika Constant (Polsko – Francuska Izba Handlowa) "Jak zdobyć Paryż nie wyjeżdżając z Warszawy - współpraca z firmami francuskimi i rozwój na rynkach francuskojęzycznych."
12:05- 12:30
Magdalena Kozicka, Jędrek Nykowski „Przegląd konkursów zagranicznych. Warto, czy nie warto brać w nich udział?”
12:35- 12:55
Ilaria Granato (Włochy) Przegląd najlepszych realizacji eventowych w skali świata.
13:45- 14:00
Prezentacja nowego logo SBE – Rozwiązanie konkursu
14:00- 14:20
Michał Kalarus (Think Mice) Wszystko, co warto wiedzieć o programach hosted buyers"
14:25- 14: 45
Łukasz Kubiak (TSE) Zagraniczne realizacje eventowe z punktu widzenia technicznego. Chwalimy się, czy wstydzimy?
14:50- 15:35
DEBATA: Jak przyciągnąć zagranicznego klienta do Polski?
Izabela Stelmańska – Zastępca Dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie, Marcin Stolarz (CEO
Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek), Anna Nowakowska (CEO strefamice.pl), Władysław Grochowski ( CEO Arche Group) moderator Paweł Haberka (CEO PowerEvents), Rafał Patla (General Manager Adventure Warsaw)
15:40- 16:00
Aleksander Szojda-Pallado (członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Tłumaczy Konferencyjnych ) "Język rozwiązany -- jak tłumaczyć międzynarodowe wydarzenia”
16:05- 16:30
Tomasz Cichocki (podróżnik i żeglarz) – Granice są w naszej głowie – mowa motywacyjna
16:35 - 17:00
Ewelina Flinta, Luiza Staniec i Wojciech Olszanka. Premiera teledysku : Tell me Why? Podziękowanie uczestniczkom projektu za udział.
21 marca 2019 (czwartek)
INCENTIVE TRAVEL DAY
organizatorzy: SOIT - Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel
i SITE Poland - Society for Incentive Travel Excellence
Partnerzy Incentive Travel Day
9.00 – 9.30
Poranna kawa z widokiem na Wisłę i networking
9.30 – 9.45
Incentive Travel Intro – rola stowarzyszeń i rynek incentive w Polsce
9.45 – 10.15
Nowe technologie w projektach incentive.
Prelegent:
- Marek Lewczuk – Eventtravelapps
10.15 – 10.45
Destynacja: Social Media.
Inspiracje i przestrogi od doświadczonych przewodników. Czyli: planowanie podróży (strategia komunikacji), przykładowe trasy (case studies), budżet (planowanie wydatków), porady, co zabrać ze sobą w drogę (narzędzia), jak podróżować bezpiecznie i wrócić bogatszym o doświadczenia (i klientów).
Prelegent:
- Paweł Stempniak, CEO agencji Whitebits - Specjalista komunikacji marketingowej w internecie, wykładowca, przedsiębiorca
10.45 – 11.00
Przerwa kawowa
11.00-11.30
Content w Social Media.
Prelegent:
- Barbara Stawarz-Garcia – właścicielka agencji Happy Content oraz biura podróży Hola Cuba, autorka bestsellerowej książki „Content marketing po polsku”.
11.30-12.15
Panel dyskusyjny: Social media w praktyce z udziałem ekspertów i praktyków mediów społecznościowych m.in. Barbara Stawarz-Garcia, Victor Borsuk, Paweł Stempniak oraz zaproszeni goście.
12.15 – 12.45
Przerwa kawowa
12.45 – 13.30
„Sport podczas wyjazdów incentive na przykładzie kitesurfingu”
Prelegent:
- Victor Borsuk Podróżnik, Kitesurfer, 7 - krotny Mistrz Polski w kitesurfingu oraz wielokrotny zwycięzca Pucharów Azji i Europy. Współzałożyciel największych obozów wodnych w Polsce - Borsuk Camps, wyjazdów Kite Park oraz agencji social mediowej Sport4U-some
13.30 - 13.45
Ubezpieczenie wyjazdów incentive z elementami sportowymi
Prelegent:
- Małgorzata Jakuta, Kierownik Sprzedaży ds. Ubezpieczeń Turystycznych, AXA
14.45 do 17.00
Kulinaria i wino
Część „Kulinaria i wino” odbędzie się w formule prezentacji oraz rozmów z zaproszonymi gośćmi. Prezentację wprowadzającą oraz panel poprowadzi Grażyna Woźniczka-Bogucka, współwłaściciel Polka Travel i pilot z przeszło 20-letnim doświadczeniem.
Preznetacja: Wyjazdy incentive oparte o tematykę gastronomii i wina – najpopularniejsze kierunki, możliwości, idee, potencjał dla branży. Pokazanie znanego już regionu czy w kraju w nowy niebanalny i modny sposób.
Zaproszeni goście:
Isabel Martin Benitez – Radca ds. Turystyki Ambasada Hiszpanii. Turystyka winna i gastronomiczna w Hiszpanii w innych regionach.
Jorge Portu Reinares - Dyrektor Promocji Turystycznej i Kulturalnej La Rioja Turismo
Carlos Echapresto – jeden z najbardziej wyróżnionych sommelierów Hiszpanii. Potencjał regionu Rioja, przykłady eventów, spotkań, konferencji oraz wyjazdów incentive opartych o tematykę wina i gastronomii wyróżnionej gwiazdką Michelin. Rola eksperta na wyjazdach incentive.
Wojciech Giebuta – sommelier, dziennikarz winiarski i przewodnik enoturystyczny. Wyjazdy incentive z ekspertem oparte na gastronomii i winie oraz ich potencjał dla rozwoju branży incentive.
Dariusz Ratuszniak – szef kuchni hotelu BoniFaCio. Idea slow food.
Maciej Glinka – fundacja „Świętokrzyskie Winnice”. Eventy z winem w Polsce. Historia i regiony winiarskie w Polsce.
Po części merytorycznej zapraszamy na degustację win i przekąsek w foyer głównym.
Warunki udziału:
Członek jednego ze stowarzyszeń MPI, SBE, SKKP, SOIT, SITE - wstęp płatny 145 zł netto
Pozostali uczestnicy - wstęp płatny 290 zł netto
Poznaj naszych prelegentów
21 marca 2019 (czwartek)
Wydarzenie Poland Convention Bureau POT
Spotkanie regionalnych Convention Bureaux z sekcją Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej.
Doroczne spotkanie polskich regionalnych convention bureaux z sekcją Poland Convention Bureau POT dotyczy wspólnych działań oraz współpracy na najbliższy rok podczas takich wydarzeń jak: targi branżowe, prezentacje, przygotowania kolejnych edycji Raportu „Przemysł Spotkań i Wydarzeń w Polsce” oraz działania Programu Ambasadorów Kongresów Polskich.
Tegoroczne spotkanie zostanie poprzedzone i rozszerzone o prezentacje
Polish MICE-appeal: Make a Smart Move, którą przeprowadzi Monika Dembińska z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (tbc) oraz o warsztat branżowy zorganizowany dla uczestników wizyty studyjnej -
FAM TRIP Poland - Smart move organizowanej przez Poland Convention Bureau POT w Warszawie w dn. 20 - 23 marca br. dla planistów spotkań reprezentujących rynki Wielkiej Brytanii, Skandynawii i Beneluksu (12 planistów). W prezentacji uczestniczyć będą reprezentanci convention bureaux a w warsztacie rekomendowani profesjonalnymi organizatorzy spotkań POT.
Spotkanie ma charakter zamknięty i jest dedykowane dla convention bureaux i zaproszonych przedstawicieli branży (Rekomendowani Profesjonalni Organizatorzy Kongresów, Rekomendowani Organizatorzy Podróży Motywacyjnych, media).
Wszystkie nowe podmioty, miasta zainteresowane współpracą proszone są o kontakt:
polandcb@pot.gov.pl
22 marca 2019 (piątek)
FORUM OBIEKTÓW
Hotel Data Conference organizowana przez MPI Poland i Z—Factor. Tematem przewodnim wydarzenia będzie wykorzystanie danych dla maksymalizacji zysków obiektów.
Tegoroczne Forum Obiektów dedykowane będzie tematyce wykorzystania danych do podejmowania świadomych decyzji biznesowych. W erze, gdzie jesteśmy zasypywani tonami przeróżnych cyfr i informacji, ciężko zdecydować co analizować, a czego nie. Eksperci branży, zarówno ze strony obiektów, jak również dostawcy analiz, podejmą rękawicę aby wskazać obiektom rozsądną ścieżkę.
Do dyskusji zaproszeni zostali również przedstawiciele lokalnych Convention Bureaux. Czy i jakie dane potrzebne są organizacjom odpowiedzialnym za promocję destynacji? Czy zadaniem CVB jest jedynie dostarczanie informacji przedsiębiorcom? Jakie decyzje podejmowane są przez polskie DMO w oparciu o analizę cyfr?
Jak zwykle ukażemy również obiekty nominowane do MP Power Awards… tym razem stricte przez pryzmat cyfr.
Zapraszamy na Forum Obiektów!
Warunki udziału: wstęp bezpłatny
Forum Obiektów
Jedno wydarzenie, trzy obszary pełne możliwości
Strefa Edukacyjna- Sala Twardowski
10:30-11:45
Premiera Raportu Demand Outlook 2019
Dyskusja ekspertów na temat rynku
- Piotr Lenczewski, Market Director of Sales Warsaw, Sheraton Warsaw Hotel, The Westin Warsaw
- Alicja Panasiuk, Director of Key Account Management, Accor Poland & Baltics
- Michał Kozak, Dyrektor Generalny, ArłamówWojciech Liszka, CEO Z—Factor
- Wojciech Liszka, CEO Z—Factor
11:45-12:15
Narzędzia sprzedaży wychodzącej i przychodzącej
Wojciech Liszka, CEO Z—Factor
13:15-13:45
Narzędzia revenue
Edyta Kowalczyk, Partner Z—Factor
13:45-13:55
Prezentacja wyników audytu obiektów nominowanych do MP Power Awards
Angelika Szcząchor, Kierownik ds. Operacyjnych, Z—Factor
14:00-14:30
Using your own venue's data to maximise Meeting & Events revenue (prezentacja w języku angielskim)
Niki Van den Broeck, Manager of Business Development, Get Into More
Strefa Networkingu- Foyer
12:15-13:15
wraz z uczestnikami IMEX / MPI / MCI Future Leaders Forum
Strefa warsztatowa – Sala Perun
13:45-14:30
Warsztat z Edyta Kowalczyk, Partner Z—Factor
14:30-15:15
Warsztat z Niki Van den Broeck, Manager of Business Development, Get Into More (prowadzony w języku angielskim)
Strefa Doradcza- Stoisko Z—Factor
11:30-15:00
Spotkaj się z ekspertami Z—Factor i dowiedz się więcej na temat wydarzeń w Twoim regionie
Organizatorzy
XIV IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum Warsaw
Tradycyjnie już, równolegle do spotkania MPI odbędzie się IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum – międzynarodowa konferencja studencka wspierana merytorycznie przez MPI Poland.
Odkryj świat konferencji, weź udział w IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum Warsaw 2019 i osiągnij sukces w międzynarodowej branży przemysłu spotkań! Program konferencji oparty jest na całodziennych warsztatach prowadzonych przez profesjonalistów z dziedziny turystyki biznesowej z całego świata. Future Leaders Forum daje studentom unikalną okazję do zawarcia nowych znajomości w branży spotkań.
10:30
Opening and welcome
Jolanta Żyśko – Rector Vistula School of Hospitality
Krzysztof Celuch – Rector's Proxy for Business Relations in Vistula School of Hospitality
Suzanne Mulligan – Senior Community Engagement Manager IMEX
Marta Kicler – MPI Poland Chapter President
11:00 – 11:30
Keynote “Experience designer – Your future job”
Prof. Barbara Neuhofer – Salzburg University of Applied Sciences
11:30-12:15
University Challenge – present and become a star
Judges:
- Marta Kicler – MPI Poland Chapter President
- Prof. Barbara Neuhofer – Salzburg University of Applied Sciences
- Suzanne Mulligan – Senior Community Engagement Manager IMEX
13:00-13:20
Incentive – my future industry
Cezary Wilemajtys – SITE Poland President
13:20-13:40
How to master the skills of making mistakes
Wojciech Liszka – CEO Z-Factor
13:40 - 14:00
Event manager – why and how to become a Guru?
Katarzyna Kalinowska – event manager, El Padre; alumni FLF Warsaw 2017
14:00-14:15
Art object - Leave your art trace in the open spaces of the industry.
Daria Yermolina – artist, creator, FLF Warsaw 2018 alumni
14:15-14:30
Roundtable Introduction
Reem Mirimsky – President of Students Club 2B, Vistula School of Hospitality
14:30-16:00
Roundtable discussion
- Marta Kicler – MPI Poland Chapter President
- Barbara Neuhofer – Salzburg University of Applied Sciences
- Suzanne Mulligan – Senior Community Engagement Manager IMEX
- Katarzyna Kalinowska – Event manager, El Padre; alumni FLF Warsaw 2017
- Cezary Wilemajtys – SITE Poland President
- Katerina Melnik – Marketing Manager, Sound Garden Hotel
- Adrianna Roguska – Ministry of Creativity
- Adrianna Rogalska – Director Natura Mazur Resort & Conference
- Barbara Tutak – Director Warsaw Tourism Organization, Warsaw Convention Bureau
- Piotr Grzebień – Managing Director Eventroom
- Krzysztof Gawrych – Partner Eventroom
Rejestracja na konferencję została zakończona.
Warunki udziału: wstęp bezpłatny
22 marca 2019 (piątek)
Gala MP Power Awards
Meeting Planner Power Awards jest pierwszym konkursem poświęconym branży eventowej i poszukującym najlepszych realizacji i praktyk we wszystkich jej sektorach. Celem Konkursu jest wyróżnienie najlepszych eventów i projektów związanych z event marketingiem, wskazanie miejsc ze szczególnym potencjałem eventowym oraz wyróżnienie osobistości i ekspertów branży.
Zadaniem MP Power Awards poprzez wyróżnienie najlepszych projektów i pokazanie ich efektów jest promocja profesjonalizmu branży eventowej oraz budowanie świadomości wartości narzędzi z jej zakresu. Długofalowo celem konkursu jest także podnoszenie standardów pracy i realizacji projektów na każdym etapie ich powstawania oraz współpracy pomiędzy zaangażowanymi podmiotami.
Założeniem organizatorów MP Power Awards jest także integracja branży oraz budowanie platformy komunikacji pomiędzy tworzącymi ją sektorami.
MP Power Awards tworzą: MP Power Projekt, MP Power Venue, MP Power 12. MP Power Produkt
Konkursem towarzyszącym MP Power Awards jest Kreatywny Roku Branży Eventowej.
Gala MP Power Night – finał konkursu MP Power Awards i finałowy event Meetings Week Poland 2019 odbędzie się w Global Expo w Warszawie.
MP Power Awards 2018 >>>